Distech Controls Adds New Feature to its Builder Software

Lyon, France, October 11, 2022 – Distech Controls™, an innovation leader connecting people with intelligent building solutions, launched Builder in 2021, a new cloud-based HVAC application and programming automation tool.

Builder provides the Distech Controls network of Systems Integrators (SIs) with an opportunity to simplify HVAC programming by automating the process via a standardized, state-of-the-art code library with pre-loaded codes and the ability for full customization of code. SIs need only to select their options in the Builder tool and download the corresponding sequence of operation, testing plan, points list and application code to be used with EC-gfx Program, Distech Controls’ industry leading programming tool.

Now, in addition to the programming elements, a new feature is available: an option for AutoCAD & PDF HVAC submittal documentation for select equipment. This new feature greatly facilitates wiring work in buildings as well as maintenance.

For more information on Builder, access the dedicated product page: https://www.distech-controls.com/fr-fr/products/detail/947886/distech-controls/builder
Request a Builder demo: https://www2.acuitybrands.com/Distech-Controls-Builder

About Distech Controls
Distech Controls connects people with intelligent building solutions through our forward-thinking technologies and services. It partners with customers to deliver innovative solutions that can provide better health, better spaces, and better efficiencies. Its passion for innovation, quality and sustainability guides its business, which serves multiple market segments through worldwide business divisions, service offices and a superior network of Authorized System Integrators and Distributors. Distech Controls is a subsidiary of Acuity Brands Lighting, Inc.

For more information, visit the website www.distech-controls.com.

Distech Controls is a brand of Distech Controls Inc. and all the other brands are the property of their respective owners.

Press Contact

Sarah-Jane Demolliere
Marketing Solutions Manager
+33 (0)4 78 45 94 58

Lyon, France, 11 octobre 2022 – Expert dans le domaine des solutions connectées pour la gestion des bâtiments, Distech Controls a lancé Builder en 2021, un logiciel de programmation cloud pour les applications multi-métiers.

Builder offre au réseau d’intégrateurs système de Distech Controls l’opportunité de simplifier leur programmation multi-métiers (CVC, éclairage et stores) en automatisant leur processus grâce à la bibliothèque complète Distech Controls ou la possibilité de centraliser leur propre bibliothèque personnalisée. Il suffit aux intégrateurs système (SI) de sélectionner les options dans l'outil, puis de télécharger la séquence d'opération, le plan d'essai, la liste de points et le code d'applications correspondants à utiliser dans EC-gfxProgram, l’outil de programmation de Distech Controls.

Désormais, en plus des éléments de programmation, une nouvelle fonctionnalité est disponible : les schémas de principe aux formats AutoCAD et PDF.  Cette nouvelle fonctionnalité facilite grandement le travail de câblage dans les bâtiments ainsi que la maintenance.

Builder est actuellement disponible pour l’ensemble des intégrateurs système Distech Controls.
Plus d’informations sur Builder, consulter la page :  https://www.distech-controls.com/fr-fr/products/detail/947886/distech-controls/builder
Lien vers la démo : https://www2.acuitybrands.com/Distech-Controls-Builder-fr

À propos de Distech Controls

Distech Controls permet aux bâtiments connectés de communiquer avec ses occupants grâce à des solutions basées sur des technologies avancées. En relation avec ses clients, Distech Controls conçoit des solutions innovantes afin d’améliorer le bien-être, la gestion des espaces et l’efficacité énergétique des bâtiments. Ses passions pour l’innovation, la qualité et le développement durable guident la stratégie de Distech Controls.

Distech Controls dessert plusieurs marchés géographiques au travers de ses divisions, de ses points de service et de son réseau d’intégrateurs et distributeurs officiels. Distech Controls est une filiale de Acuity Brands Lighting, Inc.  Pour plus d'informations, consultez le site https://distech-controls.com

Distech Controls est une marque de Distech Controls Inc. Toutes les autres marques commerciales appartiennent à leurs propriétaires respectifs.

Contact Distech Controls
Sarah-Jane Demolliere
e-mail : sjdemolliere@distech-controls.com
Tél : +33 (0)4 78 45 94 58